(Nie)Równy rynek
W tym kraju nie da się rywalizować na rynku. Jeśli jesteś małym przedsiębiorcą to i tak w końcu musisz przegrać z dużymi korporacjami, które mogą w łatwy sposób manipulować klientem przez akcje reklamowe czy swoją pozycję na rynku. Prowadzę wynajem namiotów. Do niedawna byłem jednym z 5 właścicieli takich punktów w mieście. Radziliśmy sobie całkiem nieźle, nikt nie wchodził drugiemu w drogę, każdy zarabiał jakieś tam pieniądze. Wszystko było dobrze, do momentu, kiedy do naszego miasta "wprowadziła" się duża wypożyczalnia namiotów, reprezentująca europejską sieć wypożyczalni sprzętu różnorakiego. Do tej sieci należy miedzy innymi wypożyczalnia sprzętu pływackiego, wypożyczalnia gastronomiczna, rowerów, samochodów, czy wspomniana właśnie wypożyczalnia namiotów. Było jasne, że nastały ciężkie czasy, czego dobitnym dowodem stała się upadłość dwóch wypożyczalni. Również mój wynajem namiotów stanął na skraju rentowności, ale postanowiłem walczyć o każdego klienta, organizując happeningi, promocje oraz reklamy. Mój wynajem namiotów został ostatnim reprezentantem na rynku. Wszystkie inne wypożyczalnie upadły kosztem wypożyczalni działających pod szyldem dużej sieci. wypożyczalnia namiotów oraz inne wypożyczalnie w tym wypożyczalnia gastronomiczna, narzuciły twarde warunki. Ich ceny były nie do przeskoczenia, a w mediach co rusz pojawiały się reklamy o tym jaka to wypożyczalnia gastronomiczna i wynajem namiotów reprezentujące ogólnopolską sieć, są dobre dla klienta. W końcu i ja musiałem skapitulować.
Zobacz również: www.piknikserwis.pl
Opienie ludności